Skip links

Wirtualne Podróże – Edycja II
projekt rozpocznie się już w październiku!

Szczegóły, regulamin, zadania i odpowiedzi na najważniejsze pytania  znajdziesz poniżej. 

Zachęcam do umieszczenia banera na stronie, facebooku, blogu Waszych szkól i oznaczania @naukawplecaku 

LICZNIK PROJEKTU 2022/2023:
851 nauczycieli
15880 uczniów

AKTUALNOŚCI

1. Lekcja na żywo – Czym jest podróż?

17 października o godz. 10.00 na kanale YouTube Nauka w plecaku!

2. Lekcja na żywo – Jaka jest stolica Polski?

8 listopada o godzinie 10.00 na kanale YouTube Nauka w plecaku!

3. Lekcja na żywo – Świąteczne podróże

14 grudnia o godzinie 10.00 na kanale YouTube Nauka w plecaku!

Podczas trwania projektu realizowane są
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023:

  1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
  2. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
  3. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Najważniejsze założenia projektu

  • Projekt edukacyjny „Wirtualne podróże” skierowany jest do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych
  • W projekcie mogą wziąć udział także rodzice z dziećmi pracujący w trybie edukacji domowej
  • Do projektu mogą przystąpić placówki z terenu Polski, jak i z zagranicy.
  • Projekt zakłada realizację zadań zaproponowanych przez organizatora. 
  • Zadania można realizować zarówno w takcie pracy stacjonarnej, jak i zdalnej. 
  • Organizatorem projektu jest Sabina Piłat „Nauka w plecaku”.
  • Udział w projekcie jest bezpłatny
  • Projekt rekomendowany dla klas 0-5. 

Korzyści z udziału

  • Projekt edukacyjny „Wirtualne podróże” jest dla Ciebie, jeśli chcesz uatrakcyjnić naukę swoich uczniów i dzieci. 
  • W projekcie biorą udział dzieci nie tylko z terenu Polski, ale też uczniowie szkół polonijnych z Europy i świata
  • Projekt rozwija takie kompetencje, jak: wiedza o świecie, kreatywność, skupienie,  otwartość, akceptacja. 
  • Udział w projekcie jest okazją do nawiązania współpracy i znajomości z nauczycielami i zespołami klasowymi z różnych części świata.  
  • W czasie zadań wykonywanych w ramach projektu „Wirtualne podróże” realizowane są zapisy z podstawy programowej

Przystąpienie do projektu

  • Zgłoszenia do projektu przyjmowane będą od 1 września 2022 roku.
  • Projekt rozpocznie się 17 października 2022 roku – Pierwsza lekcja na żywo – zadania można zacząć realizować już 1 października.
  • Przed przystąpieniem należy zapoznać się z regulaminem.

PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNERZY:

     

PATRONAT MEDIALNY: 

Dołącz do nas
na Facebooku

EDYCJA I – rok szkolny 2021/22- ZAKOŃCZONA! – LINK.

Opinie nauczycieli o projekcie!

Niezwykle ważna dla realizacji projektu (zwłaszcza) w naszych warunkach szkoły szpitalnej była możliwość odtwarzania spotkań wirtualnych w czasie najbardziej odpowiadającym warunkom panującym w środowisku placówki leczniczej (między rehabilitacjami, ćwiczeniami, zabiegami; zdarzało się, iż dane spotkanie było odtwarzane kilka razy lub po wskazaniu adresu – linku do spotkania, uczniowie oglądali spotkania w łóżkach szpitalnych). Niezwykle ciepło odbierali i z zaangażowaniem uczniowie realizowali zadania, choć czasami była tylko 2 lub 3 dzieci (co wynikało z ograniczeń pandemicznych na oddziałach).
Udało się „zarazić” młodych ludzi do poznawania świata (zwłaszcza po wymianie pocztówkowej z dziećmi mieszkającymi w Finlandii (zamiast z placówkami w Polsce, poszliśmy o krok dalej :)). Co ciekawe dzieci te mimo, że mieszkały w Finlandii, były „obywatelami świata”- z Rumunii, z Hiszpanii, z Włoch. Opisywały nam w swoich listach nie tylko ciekawostki Fińskie, ale także o swoich rodzinnych stronach. Nasi „szpitalni” uczniowie natomiast opisywali o regionach, z jakich pochodzą, ponieważ na oddziałach przebywają dzieci z różnych stron Polski. Zainspirowało to kilka osób do dokładniejszego poznania swojego rodzimego środowiska.
Projekt bardzo podobał się milusińskim, ich rodzicom, jak również nauczycielom prowadzącym i uczestniczącym w lekcjach otwartych.

Anna, Agnieszka, Agnieszka, Przemysław

Projekt rozbudził ciekawość podróżniczą, poszerzył i wzbogacił wiedzę o Polsce i świecie, był inspiracją do innowacyjnych metod pracy, uwrażliwił na piękno naszego kraju, okolicy, miejscowości…
Renata K.

Dzieciom podobały się wszystkie lekcji online i wykonywanie różnych zadań. Uczeń sam stworzył grafikę interaktywną o Europie (na zajęciach zdalnym nam ją udostępnił). Lekcje były naładowane pozytywną energię. Super!
Aleksandra J., klasa 5

Dzięki relacjom uczniowie w ciekawy i kreatywny sposób poznawali inne państwa, kulturę, roślinność, zwyczaje, języki. Dzieci chętniej sięgały po lektury, nauczyły się czytać mapę świata, więcej zapamiętały. Prześcigały się w realizacji pomysłów plastycznych i zachęcały innych uczniów do oglądania wycieczek z Panią Sabiną.

Marlena L., klasa 3

Projekt bardzo nam się podobał. Zrobiliśmy nawet więcej niż było przewidziane w projekcie, który był dla nas inspiracją do odkrywania świata.
Julita G., grupa przedszkolna

Projekt Wirtualne Podróże był bardzo interesujący. Na początku miałam pewne obawy, że pierwszaki nie podołają 🙂 ale udało się!

Anna W.

Widziałam, jak dojrzewają moje specjalne pierwszaki – od wiercenia się na pierwszych spotkaniach, do pełnego zaangażowania na końcowych. Lekcje na żywo były najlepsze!  

Katarzyna Z.

Wspaniały projekt edukacyjny, niezwykle ciekawy i angażujący dzieci. Zadania były dostosowane do możliwości i umiejętności uczniów, zachęcały do poszukiwań, poszerzania wiadomości. Udział w projekcie wpłynął na wzbogacenie wiedzy ogólnej moich uczniów, rozwinął u nich umiejętności tworzenia notatek wizualnych, rozwinął ich umiejętności korzystania z sieci internetowej, wyszukiwania materiałów dotyczących odwiedzanych miejsc w Europie. Uczniowie znają wiele krajów, wszystkie kontynenty, potrafią wskazać ich położenie na mapie, operują podstawową wiedzą dotyczącą kierunków świata. Nauczyli się prezentować swoje umiejętności w postaci pracy plastycznej, tworząc indywidualne portfolio a także tworząc własne albumy w postaci ebooka. Uwielbiali rysować z ciocią Bombonierką i wzbogacili swoje albumy tworząc estetyczne ilustracje.

Iwona P., klasa 2