Skip links

EDYCJA I – rok szkolny 2021/22- ZAKOŃCZONA!

EDYCJA II – rok szkolny 2022/22- LINK

 

LICZNIK PROJEKTU:
968 nauczycieli
18860 uczniów

PROJEKTOWE AKTUALNOŚCI
Zobacz, co się działo w roku szkolnym 2021/22!

Co o projekcie piszą nauczyciele: 

Bardzo ciekawy projekt, który zabrał nas w cudowną podróż- nie tylko wirtualną! Poznaliśmy okolice, wyruszyliśmy w nieznane zakątki świata, stworzyliśmy mapę miejsc wartych odwiedzenia. Dzieci miały dużo radości z udziału w projekcie. Zasada – zrób sam, a zapamiętasz- zadziała!

Bożena Sz.

Bardzo lubię wkomponowywać Pani lekcje (te z projektu, a także inne, wcześniejsze) w bieżącą tematykę lekcji. (…) Wirtualna lekcja jest elementem całego tematu, do którego dodaję inne działania. Jest więc inspiracją, dającą możliwość rozwoju własnych pomysłów. (…)

Pani lekcje sprawdzają się wspaniale, gdy jestem wysłana na nagłe zastępstwa. Mam gotowy wartościowy materiał, który stanowi całość tematyczną.

Małgorzata B.

Projekt Wirtualne Podróże był bardzo interesujący. Na początku miałam pewne obawy, że pierwszaki nie podołają 🙂 ale udało się!

Anna W.

Widziałam, jak dojrzewają moje specjalne pierwszaki – od wiercenia się na pierwszych spotkaniach, do pełnego zaangażowania na końcowych. Lekcje na żywo były najlepsze!  

Katarzyna Z.

Niezwykle ważna dla realizacji projektu (zwłaszcza) w naszych warunkach szkoły szpitalnej była możliwość odtwarzania spotkań wirtualnych w czasie najbardziej odpowiadającym warunkom panującym w środowisku placówki leczniczej (między rehabilitacjami, ćwiczeniami, zabiegami; zdarzało się, iż dane spotkanie było odtwarzane kilka razy lub po wskazaniu adresu – linku do spotkania, uczniowie oglądali spotkania w łóżkach szpitalnych). Niezwykle ciepło odbierali i z zaangażowaniem uczniowie realizowali zadania, choć czasami była tylko 2 lub 3 dzieci (co wynikało z ograniczeń pandemicznych na oddziałach).
Udało się „zarazić” młodych ludzi do poznawania świata (zwłaszcza po wymianie pocztówkowej z dziećmi mieszkającymi w Finlandii (zamiast z placówkami w Polsce, poszliśmy o krok dalej :)). Co ciekawe dzieci te mimo, że mieszkały w Finlandii, były „obywatelami świata”- z Rumunii, z Hiszpanii, z Włoch. Opisywały nam w swoich listach nie tylko ciekawostki Fińskie, ale także o swoich rodzinnych stronach. Nasi „szpitalni” uczniowie natomiast opisywali o regionach, z jakich pochodzą, ponieważ na oddziałach przebywają dzieci z różnych stron Polski. Zainspirowało to kilka osób do dokładniejszego poznania swojego rodzimego środowiska.
Projekt bardzo podobał się milusińskim, ich rodzicom, jak również nauczycielom prowadzącym i uczestniczącym w lekcjach otwartych.

Anna, Agnieszka, Agnieszka, Przemysław

Projekt rozbudził ciekawość podróżniczą, poszerzył i wzbogacił wiedzę o Polsce i świecie, był inspiracją do innowacyjnych metod pracy, uwrażliwił na piękno naszego kraju, okolicy, miejscowości…
Renata K.

Dzieciom podobały się wszystkie lekcji online i wykonywanie różnych zadań. Uczeń sam stworzył grafikę interaktywną o Europie (na zajęciach zdalnym nam ją udostępnił). Lekcje były naładowane pozytywną energię. Super!
Aleksandra J., klasa 5

Dzięki relacjom uczniowie w ciekawy i kreatywny sposób poznawali inne państwa, kulturę, roślinność, zwyczaje, języki. Dzieci chętniej sięgały po lektury, nauczyły się czytać mapę świata, więcej zapamiętały. Prześcigały się w realizacji pomysłów plastycznych i zachęcały innych uczniów do oglądania wycieczek z Panią Sabiną.

Marlena L., klasa 3

Projekt bardzo nam się podobał. Zrobiliśmy nawet więcej niż było przewidziane w projekcie, który był dla nas inspiracją do odkrywania świata.
Julita G., grupa przedszkolna

Czekaliśmy z niecierpliwością na każdą lekcję online i zerkaliśmy w kalendarz, by jej nie przegapić. Z radością wspólnie tworzyliśmy mapę świata, która wisi w sali, a wokół niej pocztówki od innych uczestników projektu. (…)
Katarzyna T., klasa 2 

Bardzo ciekawe doświadczenie. Fajne zadania integrujące klasę i pozwalające zobaczyć więcej. Najmilej wspominamy tworzenie mapy świata i własnych pocztówek do wymiany.

Katarzyna K., klasa 2

Wspaniały projekt edukacyjny, niezwykle ciekawy i angażujący dzieci. Zadania były dostosowane do możliwości i umiejętności uczniów, zachęcały do poszukiwań, poszerzania wiadomości. Udział w projekcie wpłynął na wzbogacenie wiedzy ogólnej moich uczniów, rozwinął u nich umiejętności tworzenia notatek wizualnych, rozwinął ich umiejętności korzystania z sieci internetowej, wyszukiwania materiałów dotyczących odwiedzanych miejsc w Europie. Uczniowie znają wiele krajów, wszystkie kontynenty, potrafią wskazać ich położenie na mapie, operują podstawową wiedzą dotyczącą kierunków świata. Nauczyli się prezentować swoje umiejętności w postaci pracy plastycznej, tworząc indywidualne portfolio a także tworząc własne albumy w postaci ebooka. Uwielbiali rysować z ciocią Bombonierką i wzbogacili swoje albumy tworząc estetyczne ilustracje.

Iwona P., klasa 2

We wtorek 10 maja o godzinie 10.00 piąta lekcja na żywo. Można obejrzeć później jej retransmisję.
Skarby Europy

Zapraszamy wszystkich uczestników do oglądania i zadawania pytań na czacie! Spotkanie na kanale YouTube Nauka w plecaku. Do zobaczenia

W czwartek 24 marca o godzinie 10.00 czwarta lekcja na żywo. Można obejrzeć później jej retransmisję.
Pory roku na świecie

Zapraszamy wszystkich uczestników do oglądania i zadawania pytań na czacie! Spotkanie na kanale YouTube Nauka w plecaku. Do zobaczenia

W czwartek 16 grudnia o godzinie 10.00 odbędzie się trzecia lekcja na żywo. Można obejrzeć później jej retransmisję.
Wizyta w krainie Mikołaja

Zapraszamy wszystkich uczestników do oglądania i zadawania pytań na czacie! Spotkanie na kanale YouTube Nauka w plecaku. Do zobaczenia!

We wtorek 9 listopada o godzinie 10.00 odbędzie się druga lekcja na żywo. Można obejrzeć później jej retransmisję.
Podróże po Polsce. Poznajemy nasz kraj

Zapraszamy wszystkich uczestników do oglądania i zadawania pytań na czacie! Spotkanie na kanale YouTube Nauka w plecaku. Do zobaczenia!

W czwartek 21 października o godzinie 10.00 odbędzie się pierwsza lekcja na żywo. Można obejrzeć później jej retransmisję.
Czy warto podróżować? Poznajemy świat i kontynenty.

Zapraszamy wszystkich uczestników do oglądania i zadawania pytań na czacie! Spotkanie na kanale YouTube Nauka w plecaku. Do zobaczenia!

W czwartek 16 września o godzinie 10.00 odbyło się pierwsze spotkanie na żywo. Może obejrzeć jego retransmisję.

Poznajmy się!

Nie można obecnie zadawać pytań na czacie, ale miło będzie jeśli napiszecie pod filmem komentarz (trzeba być zalogowaną/ym w YouTube).

Najważniejsze założenia projektu

  • Projekt edukacyjny „Wirtualne podróże” skierowany jest do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych
  • W projekcie mogą wziąć udział także rodzice z dziećmi pracujący w trybie edukacji domowej
  • Do projektu mogą przystąpić placówki z terenu Polski, jak i z zagranicy.
  • Projekt zakłada realizację zadań zaproponowanych przez organizatora. 
  • Zadania można realizować zarówno w takcie pracy stacjonarnej, jak i zdalnej. 
  • Organizatorem projektu jest Sabina Piłat „Nauka w plecaku”.
  • Udział w projekcie jest bezpłatny
  • Projekt rekomendowany dla klas 0-5. 

Przystąpienie do projektu

  • Zgłoszenia do projektu przyjmowane będą od 20 sierpnia 2021 roku.
  • Przed przystąpieniem należy zapoznać się z regulaminem. 

Korzyści z udziału

  • Projekt edukacyjny „Wirtualne podróże” jest dla Ciebie, jeśli chcesz uatrakcyjnić naukę swoich uczniów i dzieci. 
  • W projekcie biorą udział dzieci nie tylko z terenu Polski, ale też uczniowie szkół polonijnych z Europy i świata
  • Projekt rozwija takie kompetencje, jak: wiedza o świecie, kreatywność, skupienie,  otwartość, akceptacja. 
  • Udział w projekcie jest okazją do nawiązania współpracy i znajomości z nauczycielami i zespołami klasowymi z różnych części świata.  
  • W czasie zadań wykonywanych w ramach projektu „Wirtualne podróże” realizowane są zapisy z podstawy programowej

Dołącz do nas
na Facebooku

Zobacz zeszłoroczne lekcje
na YouTube

PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNERZY:

PATRONAT MEDIALNY: